Gabrijela Krmpotić Kos

Hrvatski muzej turizma: Što je dovelo do poziva na smjenu ravnateljice?

Nela Valerjev Ogurlić

Gabrijela Krmpotić Kos / Snimio Silvano Ježina

Gabrijela Krmpotić Kos / Snimio Silvano Ježina

Smjenu  Krmpotić Kos zatražio je opatijski vijećnik Vedran Kružić, smatrajući da je njeno imenovanje  »čisti promašaj,  primjer političkog uhljebljivanja o kojem će se  pisati u  udžbenicima« te da je njeno ponašanje »u  potpunoj  suprotnosti s vrijednostima koje želimo razvijati u našoj regiji,  a to su tolerantnost, otvorenost i kultura dijaloga«. Naši sugovornici govore o problemima s kojima su se suočili surađujući s njom



Hrvatski muzej turizma u Opatiji  ove godine obilježava  desetu godišnjicu djelovanja, ali atmosfera u kojoj se  priprema za obilježavanje jubileja sve je samo  ne slavljenička. Otkako je  početkom  srpnja  na  čelo muzeja  došla  Gabrijela Krmpotić Kos,   profesorica  glazbene umjetnosti  iz Zagreba,  s diplomom Muzičke akademije   i poslijediplomskim studijem  iz kulturnog i medijskog upravljanja završenim u  Salzburgu,  već su dvije osobe dale otkaz,  iz  Muzeja je  otpušteno dvoje   studenata,  na suradnji se zahvalila  i čistačica,  a o neugodnim iskustvima s ravnateljicom svjedoče i vanjski suradnici.


Osim Nataše Babić, kustosice koja je nedavno dala otkaz uz obrazloženje da   je  bila izložena  sustavnom omalovažavanju  v. d. ravnateljice,  a u otkaznom je   roku, kako tvrdi, otkrila  i da joj neovlašteno  nadzire  elektroničku  poštu, čita  njezine mejlove i prosljeđuje ih drugima, svoja iskustva   su   s nama  podijelili nezavisna kustosica  Sonja  Švec Španjol, kojoj je  Gabrijela Krmpotić Kos  otkazala izložbu planiranu za  studeni,  te kolekcionar Duško Večerina, čiju  je  izložbu skratila za mjesec dana.


Razgovarali  smo  i s  jednim  od dvoje  studenata  kojima  je   Gabrijela Krmpotić  Kos  otkazala  suradnju,  ali je želio  ostati anoniman,  kao  i  pripravnica na stručnom usavršavanju koja  je u  HMT-u stažirala  od ožujka do rujna, da bi   nakon šest mjeseci  ravnateljici  uručila otkaz.




Sve njihove   pritužbe   podastrijeli smo i  Gabrijeli   Krmpotić  Kos, s kojom  smo  vodili  iscrpan razgovor,  ali smo njezina objašnjenja i    komentare,   kojih  je  bilo iznimno mnogo,   morali  izostaviti, jer  ih  je  ravnateljica  u postupku  autorizacije  povukla uz objašnjenje da  nema  uvid  u kompletan tekst  pa  ne  može  proniknuti u razloge   našeg izvještavanja.


Na  funkciju v. d.  ravnateljice  Hrvatskog muzeja turizma  Gabrijelu  Krmpotić Kos  imenovala  je  ministrica kulture  Nina Obuljen Koržinek, uz suglasnost  opatijskog gradonačelnika  Ive Dujmića. Na  njihove  su adrese  Nataša Babić,  Sonja  Švec Španjol  i Duško Večerina     odaslali    više  upozorenja o  neprofesionalnom   ponašanju  ravnateljice,  a  zbog izostanka  reakcije  nadležnih   odlučili su se obratiti  javnosti,  izražavajući  zaprepaštenje  činjenicom da  je  ministrica  kulture  na  čelo Muzeja  postavila   osobu koja  se već  iskazala  problematičnim   djelovanjem   u zagrebačkim  ustanovama  kulture.


Niz problema


Sonja Švec Španjol tako kaže da je riječ o osobi pozamašne  povijesti vrlo  problematičnih  odnosa   u svim ustanovama u kojima je radila, no koja unatoč tome  i dalje dobiva rukovodeće funkcije u kulturnim institucijama.


– Otkad  je  došla na čelo Muzeja,  proizvela je  niz problema,  od kojih je  jedan  i otkazivanje  putujuće   izložbe Ive Friščića,  koja je  trebala biti realizirana u studenom. Otkazala ju je s  objašnjenjem  da  izložba  nije   ni u financijskom ni u godišnjem planu Muzeja,  što nije istina. Izložba je u  programu koji je odobrio  Grad Opatija i zajedno s Turističkom zajednicom   osigurao  financije  za njezinu realizaciju.  Imam i pismo namjere s potpisom   bivše  ravnateljice koja  potvrđuje da će se  izložba realizirati – kaže Švec Španjol  i  podsjeća  da  je s  Natašom   Babić  proljetos  već realizirala  izložbu  Ive  Šebalja, besprijekorno organiziranu,  da bi dolaskom Gabrijele  Krmpotić Kos sve krenulo naopako.


– Ljudi u Muzeju izloženi su  svakodnevnom maltretiranju, suradnici se lažu i  obmanjuju, a Grad i Ministarstvo kulture,  koji su o svemu obaviješteni,  ne reagiraju. Gospođa Krmpotić Kos pritom uopće nije zabrinuta  činjenicom da smo kontaktirali nadležne,  jer je očito dobro  zaštićena –  kaže   kustosica i zapaža da se u HMT-u ponavlja repriza slučaja  kad je  Gabrijela Krmpotić Kos bila  na čelu Kulturno-informativnog centra  u Zagrebu.


O dosadašnjem radu Gabrijele Krmpotić Kos može se pronaći mnogo  tragova u medijima, a   u pravilu je  riječ o skandalima  povezanim s  optužbama  da maltretira suradnike, dok o  nekim kreativnim  doprinosima i projektima  koje je vodila gotovo nema priloga. Široj javnosti vjerojatno je najpoznatija  upravo   po skandalu  u KIC-u,  otprije četiri  godine,  kad  su  je  najprije  mlada povjesničarka umjetnosti  Marija  Borovičkić, a potom i voditelj Antun  Maračić   te  kompletan  Stručni   savjet  Galerije  Forum  optužili za verbalno  i psihičko zlostavljanje  i opstrukciju rada  galerije.


Neprofesionalan odnos


Ozbiljne  primjedbe  na  njezino ponašanje imali su  i  djelatnici   Koncertne direkcije Zagreb, u  kojoj je radila gotovo sedamnaest  godina.  Na spomen  mogućeg   povratka  bivše kolegice  u Direkciju, zaposlenici su se jednoglasno usprotivili pismom u kojem su iskazali jasan stav da  ne žele da ju se ponovno zaposli  u  ovom kolektivu  zbog »izuzetno nesavjesnog odnosa prema poslovnim zadacima i poslovnim partnerima koji su rezultirali moralnom i materijalnom štetom za ustanovu, a isto tako vrlo narušenom i nadasve neprofesionalnom odnosu prema kolegama i naređenima.«


Zaposleničko vijeće   Koncertne direkcije  pismo  je odaslalo   Ivici Lovriću,   pročelniku   Gradskog   ureda za obrazovanje kulturu i sport   u Gradu Zgrebu  30. prosinca 2013.  S  velikim je  otporom djelatnika  dočekana i najava da bi se  mogla zaposliti u   Centru za kulturu Trešnjevka.


Maliciozne primjedbe


Prema  riječima   Gabrijele Krmpotić Kos,  nakon što  je   Nataša Babić  dala  otkaz i  prvi  put   istupila  u javnosti, njena je prethodnica  jedina imala  ovlasti  globalnog administratora  pa je mogla sama namjestiti  postavke tako  da izgleda da  joj drugi   čitaju  poštu.  Zbog sumnje da  je  hakirala sustav  najavila je  da će  slučaj prijaviti policiji. Babić, međutim,   posjeduje  i dokaz  da su   njezini  mejlovi  distrubuirani izvan ustanove, na kojem   se  jasno  vide imena  pošiljatelja  i primatelja  poruke   pa kaže da će ga  rado priložiti u istrazi, zajedno  s mejlovima  ravnateljice  koji pokazuju na koji je način s njom komunicirala.


–  Prvi put sam  se  obratila  osnivačima  ustanove zbog   širenja   priče da Muzej  nema novca za rad, jer sam ja sve potrošila.   Iako  financijska izvješća pokazuju da  je   novoj v. d.  ravnateljice   ostavljeno više od 50 posto budžeta planiranog za ovu godinu,  to je  priča koju plasira  u  javnosti da bi me diskreditirala – govori Nataša Babić dok opisuje metode kojima  ju je Gabrijela Krmpotić Kos, kako kaže, mobingirala:  od  konstantnih  zahtjeva  za predajom raznoraznih  izvješća i  dokumentacije,  iako joj je sve bilo  na raspolaganju završetkom primopredaje,  preko  podcjenivačke  i  uvredljive  e-mail komunikacije;   od  smanjivanja  planiranih sredstava za izložbu na kojoj je radila,  do toga  da joj  je iz ureda  u vrijeme  dok je  izbivala   uzela  kompletnu dokumentaciju. Jedan od »krimena«  zbog  kojeg je ukorena   bio  je  i taj  što se upustila u nedopušten razgovor   s  ravnateljem Muzeja  grada Rijeke   Ervinom  Dubrovićem.



Svoje  iskustvo s nama je  podijelila i Sonja Leboš,  koja je bila članica Vijeća za kulturne centre pri Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i sport  u Zagrebu  kad je raspisan natječaj za izbor ravnatelja  KIC-a.– Za razliku od natječaja drugih centara, gdje bi se uz  aktualne ravnatelje  koji  očekuju potvrdu mandata javilo  još najviše dvoje kandidata, ovaj  je  bio vrlo interesantan, jer je bilo desetak prijavljenih,  što je vjerojatno povezano s činjenicom da se radi o ustanovi  u centru grada koja ostvaruje vlastite  prihode od najma prostora.  Par kandidata  ponudilo  je  jako dobre programe,  no  veliki je  problem što mišljenje Vijeća nije  obvezujuće.  Od  zaposlenika Gradskog ureda za kulturu rečeno  nam  je  da gospođa Krmpotić Kos već   ima   glas samog  Ureda i da će je Gradska skupština  najvjerojatnije potvrditi, što se i dogodilo, iako  joj  Vijeće nije bilo sklono.Mene je  začudilo što je  gospođa   svojoj  prijavi  priložila  i dokaz da je bila članica Hrvatskih obrambenih snaga, što nema nikakve veze s natječajem za ravnateljicu  jednog kulturnog centra. Mnogi  ljudi  s kojima  i danas surađujem  s   njom su imali velikih problema. Baš  nitko od  zaposlenika  u  KIC-u  o njoj  nije imao pozitivno mišljenje.  Potpuno mi je  nejasno kako je moguće da   nakon  skandala  u toj  ustanovi  bude   izabrana  za ravnateljicu  Hrvatskog muzeja  turizma,  u kojem  se  ponavlja ista priča,  a   Ministarstvo kulture ne reagira.  Nije  mi jasno ni kako opatijski  gradonačelnik dozvoljava da mu pred očima   propada institucija  takve vrijednosti.  To  je jedini  Muzej  turizma u Hrvatskoj, zemlji koja želi živjeti od turizma, a to znači razvijati i   kulturni  turizam, koji je kod nas u povojima.  U ovoj zemlji  postoje ljudi   koji su,   kao i ja,   završili  postdiplomske studije iz kulturnog turizma.  Kao ekspert za to područje i  profesionalno žalim da se institucija devastira i  pitam se koje  su  podloge  ovaj  put    pomogle gospođi Krmpotić Kos  da postane ravnateljicom  Muzeja,  s obzirom da se prije toga bavila isključivo   glazbom  u Koncertnoj direkciji  Zagreb  i vrlo kratko je bila  ravnateljica  KIC-a,  i to vrlo neuspješno.  Pitam se koje su zapravo njene kvalifikacije.Ne mogu se praviti toliko naivnom da mislim da ministrica Obuljen Koržinek nije znala za prošlost gospođe Krmpotić Kos  i ne znam   kojim se kriterijima  rukovodila  pri njezinom izboru,  no smatram   da  ovo više nije stvar za   koju treba odgovarati  gospođa  Krmpotić Kos. Odgovornost je na   Ministarstvu   kulture  koje   treba  promptno reagirati i spasiti instituciju koja se uništava pred našim očima –  poručuje   Sonja Leboš.


– Kolega me nazvao  zato što  je  došao  u posjed građe o Opatiji koja   bi možda  bila zanimljiva Hrvatskom muzeju turizama,  pa je  predložio da je dođem  pogledati.  Kad  sam o tome obavijestila ravnateljicu,   poslala mi je mejl da   se  ne bih  smjela    upuštati u  takve razgovore,  jer »o tome  može razgovarati samo ravnatelj s ravnateljem«. Kolega  Marin Pintur  dobio je   opomenu zbog kršenja obveza iz radnog odnosa zato što  je  održao  stručno vodstvo  po muzeju  »bez njezinog znanja i dozvole«,  a tog je dana  bio jedini  stručni djelatnik  na raspolaganju i to mu je posao.  Općenito nam je zabranjena svaka direktna komunikacija s trećim osobama ili preuzimanje radnih zadataka; sve se počelo tretirati kao »zadiranje u ravnateljske poslove«.


Dnevno sam  bila  na meti njenih  malicioznih primjedbi, sumnjičenja    i optužbi. Kad sam shvatila da  konstruktivna suradnja nije moguća,  zatražila  sam  raskid Ugovora o radu, a kad sam u otkaznom roku otkrila da mi  kontrolira  i elektroničku poštu,  odlučila  sam  smjesta otići i dala izvanredni otkaz. Smatram da je  napadnut moj profesionalni, stručni pa i osobni integritet –  kaže Nataša Babić i podsjeća  da  je  nadzor  elektroničkih komunikacija bez znanja zaposlenika u protivnosti  sa Zakonom o zaštiti osobnih podataka.


Ponižen i prevaren


Ozbiljne primjedbe na  rad ravnateljice  ima i kolekcionar  Duško Večerina,  koji godinama prikuplja djela hrvatskih i stranih, ponajviše austrijskih, njemačkih i mađarskih umjetnika, koji su od sredine 19.  pa do sredine 20. stoljeća dolazili na Jadran i slikali živopisne predjele duž obale što se proteže između Pirana i Boke kotorske.  Zbirka je  predstavljena  na izložbi »Jadran nadahnuće 1840. – 1940.«, koja je trebala  biti otvorena od 26. svibnja do 5. studenog, o čemu je javnost obaviještena putem plakata, kataloga, postera, razglednica, novina i elektroničkih medija,  ali je  naglo  prekinuta mjesec dana prije planiranog  termina  zatvaranja,  o čemu Gabrijela Krmpotić Kos, kako tvrdi Večerina, njega nije  smatrala  potrebnim  informirati.


Povod  zatvaranju izložbe bio je  nalog  Konzervatorskog odjela Rijeka  od  21. rujna u kojem  se ističe da hitno,  a najkasnije u roku od 30 dana,  treba ukloniti knauf ploče  sa stropa i zidova izložbenog prostora,  jer  je  uslijed  jakih  oborina  prokisnuo  krov Vile Angioline   pa   treba    ustanoviti mjesto prodora vode da bi se utvrdile mjere sanacije i vidjelo u kojoj je mjeri vlaga zahvatila izvorne zidove.  Osim toga  bilo je  potrebno dovršiti i restauratorska sondiranja  izvorne zidne građe zbog  izrade konzervatorsko-restauratorske  dokumentacije  i projekta rekonstrukcije Vile.



Glavni  urednik izdavačke djelatnosti  u KIC-u  Petar Bujas i sam je za  mandata Gabrijele  Krmpotić Kos  zaradio dvije opomene pred otkaz.– Izgleda da  Gabrijela Krmpotić Kos gdje god  radi uvijek ima isti modus operandi.  Bio sam u  prilici s njom surađivati i kao  podređeni i kao nadređeni,  a  u oba  slučaja bila je vrlo iscrpljujuća. Nikad nisam sreo agresivniju osobu. Ljude je terorizirala  prijetećim mejlovima,  izricala im opomene, prijetila otkazima,  prozivala  ih da ne poštuju  procedure i  propise,  a  istodobno je   sama  kršila zakone. U  KIC- u  je  sa  službenog   mejla na svoj privatni  mejl  slala   dokumente o zaposlenicima,  zbog čega je dobila opomenu pred otkaz,  a  branila se  izlikom  da joj je netko  hakirao računalo,  jednako  kao  i sada  u Hrvatskom muzeju turizma.Kad   je  otkriveno   kako  se iskaljivala  na  pripravnici  Mariji  Borovičkić, koja je u Galeriji  Forum   osam  mjeseci  radila   besplatno,  kao i  zbog brojnih drugih nepravilnosti u poslovanju Centra, dala je ostavku na mjesto  ravnateljice,  ali se  potom vratila  na mjesto  urednice  izdavačke djelatnosti.  No nije uredila  doslovno ni jednu knjigu, pa  je dobila  otkaz ugovora o radu, zbog osobito teških povreda radnih obveza. Radni spor  još nije okončan,  ali  KIC  je  u međuvremenu  podigao i dvije kaznene  prijave  protiv  Gabrijele Krmpotić Kos;  jednu zbog sumnje u kazneno djelo krađe,   jer je otuđila službene dokumente, a drugu zbog  toga što svoj  stručni magisterij samovlasno kvalificirala kao znanstveni da bi financijski profitirala – rekao  nam je  Bujas.


Pročelnica Konzervatorskog odjela Biserka Dumbović-Bilušić kaže da radovi   nisu mogli  pričekati  najavljeno  zatvaranje   izložbe,  jer se primiče rok za dovršetak projekta rekonstrukcije Vile Angioline,  koji će biti prijavljen na  EU fondove,  a i svako  odgađanje provođenja mjera sanacije moglo bi dovesti do daljnjih šteta i povećati troškove sanacije. Duško  Večerina, međutim, nije uvjeren  da je tome baš tako. Osjeća se izigranim i povrijeđenim, jer smatra da  ga je ravnateljica  barem trebala  obavijesti o toj odluci,  a  Gabrijela Krmpotić Kos ga uporno ignorira  i odbija izravnu  komunikaciju.


– Sredinom rujna  obišao sam  izložbu koja  je izazvala veliku   pažnju turista i proučio knjigu dojmova. Uz izuzetno povoljne osvrte,  zapazio sam da  su posjetitelji uglavnom stranci,  pa sam želio predložiti ravnateljici da  o održavanju izložbe obavijesti škole u okolici. Vrlo sam se neugodno iznenadio, jer mi se nije željela javiti, nego je preko pripravnice poručila da joj pošaljem mejl s temom koja me zanima, pa će mi ona mejlom i odgovoriti. Nedugo potom javila mi se gospođa Babić, koju je  ravnateljica  zadužila da me nazove i pita što sam trebao. Sutradan me  Nataša   Babić  obavijestila  da se odlukom  ravnateljice izložba skida zbog restauratorskih radova – kaže Večerina, dodajući da je poslije  toga  ravnateljici  uputio  i  zamolbu  da  mu  po cijeni tiska omogući  otkupa dijela  kataloga, postera i razglednica,  ali  do  danas nije  dobio odgovor.


– Takav odnos  prema  suradnicima smatram krajnje neprofesionalnim  i omalovažavajućim. Osjećam se baš poniženim, a prevarena je i publika –  kaže Večerina.


Higijena poslovanja


Jednako  tako osjeća se i dvadesetogodišnji student (koji je želio ostati anoniman), koji se ravnateljici   zamjerio jer  je primijetio  da je   stalak  s predmetima  za  prodaju  suvenira  postavila  na   mjesto   u holu  na  kojem se  turisti najviše vole   fotografirati, pa   je predložio da ga  pomakne.


– Odmah nakon toga  nazvala  je  voditelja studenata da mi otkaže suradnju,  s  obrazloženjem da  sam  nesposoban. S obzirom  da sam  šest mjeseci radio  u  Muzeju  i do tada   nitko nije  imao pritužbi,  poslao sam mejl  ravnateljici s molbom   da  mi  pojasni razloge svoje  odluke. Odgovorila mi je  da je  zbog promjena  u radu Muzeja  smanjena  potreba  za angažiranjem  studenata,  što  je bezobrazna   laž, jer  je  tjedan dana prije toga  objavljen  oglas  da  ih Muzej   traži još  petero – kaže student.


Djelatnici  Muzeja ukazali su nam i  na  činjenicu da u  Muzeju već dva mjeseca kao stručni  suradnik  radi Anamarija Lukšić,  kći lokalnog  političara  Đanija Lukšića,  bliskog opatijskom gradonačelnika,  ali   nije im  jasno  kako je  i zbog čega angažirana s obzirom da je po struci dizajnerica tekstila.


Na  dušu ravnateljice  stavljaju  i  zastrašivanje  tvrdnjama  da  je iz Ministarstva kulture  poslana da napravi stručnu analizu o tome treba li  Muzej opstati.  Obavijestila  ih  je  da je  na   rujanskoj  sjednici  Gradskog vijeća Opatije  i vijećnik  Vedran Kružić  postavio pitanje  treba li Opatiji Hrvatski muzej turizma, no  u zapisniku sjednice,   javno  dostupnom na portalu Grada Opatije,  nismo  našli  takvo  pitanje,  a  Kružić  nam je i  osobno potvrdio da ga nikad nije izgovorio.



Zahvaljujući  Gabrijeli  Krmpotić Kos  programski  tim   Europske prijestolnice kulture  2020.  odustao je od suradnje s Hrvatskim  muzejem  turizma, kako nam je rekao ravnatelj  Muzeja moderne i suvremene umjetnosti i umjetnički direktor projekta  Europska prijestolnica kulture Rijeka 2020  Slaven Tolj, koji  ima iskustvo  suradnje s Gabrijelom Krmpotić Kos u vrijeme  kad je bio  član stručnog savjeta Galerije Forum, koja  djeluje u sastavu KIC-a.– S  njom  nećemo raditi sigurno!  – decidirano nam je potvrdio.Prema njegovim riječima, Gabrijela  Krmpotić Kos je na najbrutalniji način zloupotrebljavala  svoje  ravnateljske ovlasti: od   maltretiranja  i ponižavanja  ljudi  prema kojima se odnosila  bez   trunke poštovanja,  uskraćivala im honorare,  ucjenjivala ih,  prijetila   otkazima, do  toga da je poslovnom karticom  podmirivala privatne  troškove.– Stručni savjet  Galerije  Forum   javnosti se  obratio otvorenim pismom, jer je  opstrukcijom  programa,  omalovažavanjem  voditelja, nipodaštavanjem   suradnika  i   potpunim  ignoriranjem   Savjeta,  ne samo ugrozila, već učinila   nemogućim djelovanje ove galerijske  institucije. Kolegi  Siniši Labroviću  i meni na ulici  je  prijetila   svojim   prijateljima  iz  HOS-a, govoreći  da pazimo kako hodamo  Zagrebom,  jer  su   njeni prijatelji obaviješteni što radimo!  Tužno je ako  su  to reference   koje su je dovele na posao u Opatiji.  Nagrađivanje  njenog ponašanja   ravnateljskom   funkcijom   u  HMT-u  doživljavam  kao jasan   signal mladima  da odu  što dalje  od Hrvatske  i izbave  se  od svega što je  na taj način zloćudno – rekao nam je Tolj.


– To je potpuna neistina. U kontekstu rasprave  o novom opatijskom  projektu  »Amerikanski  vrtovi«  samo sam konstatirao da Gradsko vijeće treba imati informaciju  o prodaji ulaznica  i prihodima  koje kulturne institucije  ostvaruju  na osnovu uloženog.  Govorio sam  o higijeni poslovanja, a ne o tome je li nam Muzej potreban. Dapače, mi cijelo vrijeme razmišljamo  kako multimedijalno unaprijediti Muzej i učiniti ga atraktivnijim. To znači da u Muzej želimo  uložiti još više novca, a želimo i da djeca iz opatijskih škola i vrtića  postanu  njegovi  korisnici. No  gospođa Krmpotić Kos očito koristi naše političke rasprave  i izvrće izjave da bi  plašila  ljude. I kolege iz HAVC-a   tuže se  na zastrašivanje, otkad je  imenovana  u  Upravno vijeće te ustanove – rekao nam je  Vedran  Kružić.


Prošli petak  Gradsko je vijeće  Opatije  ponovno zasjedalo,  a  Kružić je zatražio smjenu ravnateljice,   upozorivši da  aktualni problemi  u HMT-u  predstavljaju  obrazac  ponašanja Gabrijele Krmpotić Kos.


– Njezino imenovanje  čisti je promašaj,  primjer političkog uhljebljivanja o kojem će se  pisati u  udžbenicima –  primijetio je  vijećnik   pobunivši se  protiv činjenice  da ministri  dekretima godinama  postavljaju ravnatelje  Hrvatskog muzeja turizma,  a  s tom se  opaskom  složio  i opatijski gradonačelnik.


Čekamo odgovor


Podsjetimo, svojedobno je  veliku buru   podiglo i  imenovanje Katarine  Mažuran  Jurešić,  akvizicije  HNS-a  iz vremena  ministrice  kulture    Andreje Zlatar Violić,  kojoj se  zamjeralo  da nema  iskustvo  rada  u  muzejskoj struci i odgovarajuće kvalifikacije.   Međuljudski  odnosi u Muzeju  već tada  su bili ozbiljno narušeni, a dolaskom Gabrijele Krmpotić Kos  problemi su, kako kažu naši sugovornici, eskalirali.Gradonačelnik Ivo Dujmić   ovih je dana  obavio  razgovore  s djelatnicima Muzeja,  a  najavio je  i konzultacije  s  Ministarstvom kulture, no   Kružić  ga poziva  da  prestane  zabijati glavu u pijesak  i plesati   politički ples s dvama ministarstvima očekujući njihove mrvice. – Ponašanje  Gabrijele Krmpotić Kos  u  potpunoj  je   suprotnosti s vrijednostima koje želimo razvijati u našoj regiji,  a to su tolerantnost, otvorenost i kultura dijaloga –  rekao  nam  je  jučer.Ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek i Gabrijela Krmpotić Kos rođene su iste godine i   iste  su  godine  upisale   Muzičku akademiju  u Zagrebu, pa se  i to  dovodi u vezu  s njenim dolaskom na čelo Hrvatskog muzeja  turizma. Ministrici smo  prije nekoliko  dana  uputili pitanje  kojim se kriterijima rukovodila pri  njezinom  imenovanju, a zanimalo nas je  i smatra li  potrebnim  reagirati na   opatijske  događaje.   Još uvijek očekujemo njene odgovore.