Reagiranje

Obersnel: ‘Nije istina da talijanske zajednice nema u projektu Europske prijestolnice kulture’

P. N.

Snimio Sergej DRECHSLER

Snimio Sergej DRECHSLER

Ništa, znači, novinarka ne zna o kulturi ni o komunikaciji tvrtke Rijeka 2020 s talijanskom nacionalnom manjinom i onda se na bazi svojeg namjernog neznanja bahato upušta, ne samo u negativnu ocjenu osnovnog dokumenta kojim je Rijeka osvojila titulu Europske prijestolnica kulture, nego i u predviđanje da će čitav projekt biti Potemkinovo selo ako završi bez uključivanja talijanske manjine u njega



Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel zatražio je da objavimo temeljem Zakona o medijima ispravak teksta objavljenog u Novom listu u subotu 22. rujna 2018. na stranici 2 koji potpisuje novinarka Tihana Tomičić, i na portalu Novog lista na poveznici http://novilist.hr/Komentari/Kolumne/Politika-na-trapezu-Tihane-Tomicic/TIHANA-TOMICIC-Luka-razlicitosti-bez-razlicitosti.


Gradonačelnikov ispravak teksta prenosimo u cijelosti:


‘U navedenom tekstu novinarka Tomičić piše o kratkoj izjavi objavljenoj u sklopu opsežnijeg intervjua pa ocjenjuje da se novoizabrana predsjednica Zajednice Talijana Rijeka eufemistički čudi što talijanske zajednice nema u projektu Europske prijestolnice kulture.Nadalje novinarka čak navodi i da se u prijavnoj knjizi, kojom je Rijeka osvojila titulu Europske prijestolnice kulture,  utjecaj, a ni postojanje talijanske manjine gotovo i ne spominje.




I još do kraja članka navodi čitav niz neistina, ograđujući se autoironično tek rečenicom da je možda njenom tendencioznom novinarskom promatračkom oku nešto promaklo.


Je, promaklo joj je svašta. Za početak joj je promaklo učiniti jednu posve običnu stvar – postaviti pitanje tzv. »drugoj strani« koju je odlučila ocrniti, pitanje koje bi glasilo: »Jeste li uključili ili predvidjeli uključiti talijansku manjinu u projekt Europske prijestolnice kulture?« Tko zna zašto to nije pitala?»Refleks hijene«, napisao bi kolega spomenute novinarke. Naime, odgovor bi joj onemogućio da temu iskoristi kako bi grizla, blatila i ponižavala one koji su na bilo koji način dio riječkog gradskog sustava. U ovom slučaju one koji putem gradske tvrtke vode projekt Rijeke – Europske prijestolnice kulture. Pa evo vrlo jasnog odgovora na spomenuto nepostavljeno novinarsko pitanje. Prva velika kazališna produkcija u sklopu projekta Rijeka – Europska prijestolnica kulture bila je upravo »I Giganti della Montagna / Gorski divovi« koju je vodila talijanska drama u HNK i za koju su osigurana partnerstva s 4 druga kazališta nacionalnih manjina iz Europe te sredstva iz programa Kreativna Europa.


Toliko za početak.


Nadalje, razgovori o suradnji na projektu Rijeka 2020 vođeni su s Talijanskom unijom na čelu s Mauriziom Tremulom. U tim je razgovorima među ostalim predloženo sklapanje sporazuma o suradnji u kojem bi bila navedena ne samo područja suradnje već i svi partneri koje će sporazum okupiti. Ono što slijedi po potpisu sporazuma je definiranje konkretnih aktivnosti i financijskog okvira.Nadalje, u tim je razgovorima već utvrđeno da su neka od prvih područja od zajedničkog interesa vezana uz Festival Porto Etno koji je Rijeka počela razvijati također pod projektom prijestolnice kulture i koji je usmjeren promicanju višejezičnosti i interkulturalnosti kroz glazbu, gastronomiju, izložbe i sl. Nadalje, s Talijanskom unijom ustanovljen je zajednički interes i aktivnosti vezane uz Karneval 2020, potom aktivnosti vezane uz promišljanje povijesti Rijeke, a razgovori su vođeni i o vrlo praktičnim temama poput podrške Talijanske unije u promociji projekta Rijeka 2020. u Italiji. 


Novinarka Tomičić dakako ne zna da tvrtka Rijeka 2020 početkom listopada planira predstavljanje aktivnosti usmjerenih prema uključivanju građana u ovaj projekt, da će se ta predstavljanja organizirati na više mjesta pa tako i u Zajednici Talijana, da će Zajednica biti pozvana na konferenciju Interkulturni gradovi, koja će se održati krajem ovog mjeseca, te da bi trebali dostaviti i svoje programske prijedloge suradnje.Novinarka ne zna ni da je dogovoreno održati sastanak s osobama zaduženima za marketing i komunikacije vezano uz informiranje o projektu na talijanskom jeziku.


A ono što također novinarka ne razumije i ne zna jest da se kulturni programi ne rade po manjinskim kvotama nego po idejama, temama i umjetničkoj kvaliteti.


Ništa, znači, novinarka ne zna o kulturi ni o komunikaciji tvrtke Rijeka 2020 s talijanskom nacionalnom manjinom i onda se na bazi svojeg namjernog neznanja bahato upušta, ne samo u negativnu ocjenu osnovnog dokumenta kojim je Rijeka osvojila titulu Europske prijestolnice kulture, nego i u predviđanje da će čitav projekt biti Potemkinovo selo ako završi bez uključivanja talijanske manjine u njega. Običnog dostojanstvenog čovjeka bilo bi sram napisati i SMS, a kamoli čitav uvodnik, o temi o kojoj pojma nema, ali ne i novinarku Tomičić. Njoj je sram nepoznat pojam.


Ali joj je osobni obračun, naložen nevjerojatnom negativnom energijom prema gradskom sustavu, i te kako poznat pojam. I konačno, više nego licemjerno zvuči njena rečenica kojom sebe ubraja među one što bi rado bili uključeni u »Luku različitosti«.Svojim neprofesionalnim i tendencioznim člankom ona pokazuje baš suprotne težnje – odijeliti se od ovog projekta i od ljudi koji na njemu rade između ostalog i pitanjem o tome razumiju li oni uopće duh Rijeke ili samo nabrajaju politički korektne i očekivane fraze. Kad govorimo o duhu Rijeke, spomenut ću samo zadnji primjer – ovih dana je prezentiran priručnik za Građanski odgoj za sedme i osme razrede koji je tiskan i na talijanskom jeziku, kao što je i prije dvije godine tada izrađen priručnik za pete i šeste razrede, također tiskan na talijanskom jeziku.


Čovjeku dođe da se zapita – razumije li novinarka Tomičić uopće duh istine i novinarskog traganja za informacijama ili samo kontinuirano upražnjava agresivno režanje uvijek usmjereno prema javnom gradskom sustavu, plošno i tendenciozno i, već odavno posve očekivano – ni na čemu utemeljeno!’, zaključuje gradonačelnik mr.sc. Vojko Obersnel.