Reagiranje

Ernie Gigante Dešković: Program Festivala je bio, a i dalje je izvrsno posjećen

P. N.

Foto Marin Aničić

Foto Marin Aničić

Pokušava se umjetno stvoriti klima sumnje u rad Festivala isključivo iz političkih razloga. Neovisno što je ljetni program rađen u kratko vrijeme, postiglo se da bude kvalitetan i bogat



Molim da sukladno zakonu o medijima objavite u cijelosti ovaj ispravak informacije na istom mjestu kao i članak Marine Kirigin objavljen 20. rujna 2017. odnosno Srđana Brajčića objavljen 27. rujna 2017. na opatijskoj stranici na koje se ovaj ispravak odnosi.


Primjećujem da se pokušava umjetno stvoriti klima sumnje u rad Festivala, uvjeren sam isključivo iz političkih razloga, što ne mogu prihvatiti. Žao mi je što nisam dobio priliku prije objave članka gđe Kirigin dobiti tekst na uvid iako sam to tražio, dok se u tekstu gosp. Brajčića navode teze na koje treba odgovoriti.


Neovisno što je ljetni program rađen u kratko vrijeme postiglo se da bude kvalitetan i bogat, što nije samohvala kao što navodi Brajčić nego činjenica. Imalo se koncerte značajnih glazbenika, ljetno kino, operu, mjuzikl, više glazbenih festivala za sve ukuse od čakavštine, jazza, bluesa do rocka s povratkom festivala Barufe, kazalište, filmski festival, ples, gostovanja, povratak filma na veliko platno Ljetne i paralelna događanja u Gervaisu i na Ljetnoj. Program je bio i još uvijek jest izvrsno posjećen (više puta rasprodan) i Opatija je nekoliko puta imala ‘gužvu’ od koje je profitirao cijeli grad.




Stoga, kada neki lokalni političar iz nekog svojeg razloga to ne vidi, samo kritizira, nikada jedna riječ pohvale, a istovremeno baš ne dolazi na naša događanja, pitanje je treba li tu osobu slušati. Nadalje, opovrgavam laž navedenu u tekstu Srđana Brajčića da sam došao u Festival zbog ‘nekih drugih poslova’ koji se ne tiču kulture. To je kleveta i kao prema takvoj ću postupati. Nekorektno je i što se u negativan kontekst stavlja moje putovanje, neovisno što sam ga do zadnje lipe samostalno platio (što nije baš česta pojava u nas) upravo kako ne bi bilo niti jednog argumenta za prozivku. Šteta što Brajčić u svojemu tekstu nije barem malo pažnje posvetio zamjerci Festivalu jer se putem drugog koncerta omogućilo i građanima da budu dio otvaranja njihovog Gervaisa, kako bi javnost imala cjelovitiju sliku stvarne razine besmisla ovih prozivki.


Marina Kirigin, pak, navodi da je nepoznanica budući program, što nije točno. Jesenski dio je već vani i svi dosadašnji programi su najavljivani kako i trebaju biti: mjesečno tj. sezonski. To je provjereno dobar princip gdje sva događanja dobivaju zasluženu pozornost. Netočno je da se ne zna što s klubom. U njemu će se odvijati koncerti u našoj organizaciji. Samorazumljiva je potreba promoviranja Gervaisa kako bi bio atraktivan potencijalnim i napose inozemnim klijentima.


Moderan centar traži suvremen pristup, a povrat uloženog u promo-materijal (što je minorno s onime koliko ulažu ostali slični centri) očekuje se već unutar nekoliko mjeseci. Ali tako prezentirati stvari nije zanimljivo. Problem kulture je sličan onome nogometa, svatko misli da zna sve o tome, pa nekima nije jasno zašto nekog izvođača treba platiti za njegov nastup, jer valjda drugdje rade za zrak, ili zašto se program ne može vrednovati isključivo po prihodu prodaje ulaznica, jer ako nam je ekonomski aspekt jedini kriterij onda kulturu možemo prekrižiti.


Nije to samo stvar Opatije. U Rijeci su intendanta gađali jajima, u Zagrebu se proziva ravnatelja Drame, a ravnatelje naše opatijske ustanove u kulturi se voli častiti po medijima. Ja pripadam školi koja smatra da je tek završni proizvod ono što se ocjenjuje, stoga pitam naše posjetitelje (ne novinare ili političare), je li od travnja do danas bilo atraktivnih i raznovrsnih događaja u Opatiji? Ja odgovor znam, a zna ga i svatko objektivan u ovome gradu. A program koji slijedi bit će još atraktivniji. To je moj odgovor na sve prošle i buduće prozivke, stoji u reagiranju ravnatelja Festivala Opatija Ernieja Gigantea Deškovića.