Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 5° 26
Sutra: 5° 5° 26
19. studenoga 2018.
Trafika Predraga Lucića

Luke na muke

Božidar Kalmeta, Foto: Glas Slavonije
Božidar Kalmeta, Foto: Glas Slavonije
Autor:
Objavljeno: 3. siječanj 2012. u 16:00 2012-01-03T16:00:00+01:00

Samo pet dana nakon primopredaje Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, dvije luke s velikim prometom, od kojih jedna funkcionira i kao granični prijelaz, ostavljene su bez službe odgovorne za sigurnost plovidbe, registraciju brodova, izdavanje vinjeta, inspekcijske i sve ostale poslove, pa ogorčeni mještani i lokalne vlasti s pravom tvrde da se radi o sramoti i presedanu kakav nije zabilježen u pomorskoj povijesti Jadrana

Pune su novine Božidara Kalmete. Uz ime bivšega ministra mora, prometa i infrastrukture vezuju imena Ive Sanadera, Mladena Barišića, Nevenke Jurak, braće Slavena i Joze Žužula, spominju i neke tvrtke, najčešće Fimi-mediju, Hrvatske autoceste i Skladgradnju, pa neke državne urede, primjerice USKOK, a i neke lokalitete: uglavnom Dugopolje, Ravču i Remetinec.

Pune su novine i storija o neredu što ga je Kalmeta ostavio u svome resoru. Kad pročitate kakav je kaos na cestama i prugama, na moru i u zraku naslijedio Zlatko Komadina, samo što ne pomislite kako bi novi ministar imao pune ruke posla čak i ako za svoga mandata ne bi radio ništa drugo nego se objeručke držao za glavu i očajavao nad svim problemima što ih je baštinio od svojega prethodnika.

Božidar Kalmeta je – da podsjetimo – najprije upravljao mega-ministarstvom pod čiju je nadležnost utrpano i more i promet i turizam i razvitak, da bi mu se resor potom sveo »samo« na more, promet i infrastrukturu.

S obzirom da se Kalmeta čvrsto pridržavao maksime po kojoj »ministar koji vodi bilo koje ministarstvo jednostavno ne može biti odgovoran za eventualne nepravilnosti, nezakonitosti, odnosno kriminalne radnje u javnim poduzećima koja djeluju u njegovu resoru«, dugački nazivi njegovih ministarstava bili su najobičnije trošenje riječi. To čime je najpoznatiji zadarski HDZ-ovac ravnao, moglo se jednostavnije i točnije nazvati Ministarstvom neodgovornosti.

S novim ministrom Zlatkom Komadinom stigao je i novi službeni naziv, pa se to sada zove Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture. Ali stigla je, evo, i prva skandalozna odluka, i to baš u onom resornom segmentu zbog čijega je preimenovanja iz mora u pomorstvo trebalo mijenjati ploču na ulazu u ministarstvo smješteno u Kockici, na Prisavlju 14.

Istinabog, nije tu odluku potpisao Komadina, ali je ona donesena nakon što mu je Kalmeta predao dužnost i nakon što su se i ljudi od mora i ljudi od pomorstva ponadali da više ne potpadaju pod Ministarstvo neodgovornosti.

Tu sumanutu odluku o zatvaranju lučkih ispostava u Starom Gradu i Jelsi morala je donijeti Lučka kapetanija u Splitu, nakon što joj revni dužnosnici Ministarstva nisu dopustili da angažira nove ljude koji bi u tim prometnim hvarskim lukama zamijenili dosadašnje lučke kapetane po njihovu odlasku u mirovinu. Tvrdokorni su se birokrati u Kockici ustrajno pozivali na Vladinu odluku o zabrani novih zapošljavanja i uzalud im se pokušavalo objasniti kako se ne radi o otvaranju novih radnih mjesta nego o održavanju starih, prijeko potrebnih.

I dogodilo se da su, samo pet dana nakon primopredaje Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, dvije luke s velikim prometom, od kojih jedna funkcionira i kao granični prijelaz, ostavljene bez službe odgovorne za sigurnost plovidbe, registraciju brodova, izdavanje vinjeta, inspekcijske i sve ostale poslove, pa ogorčeni mještani i lokalne vlasti s pravom tvrde da se radi o sramoti i presedanu kakav nije zabilježen u pomorskoj povijesti Jadrana.

Izravno su na to upozorili i novoga ministra u bivšemu Ministarstvu neodgovornosti. Odgovor Zlatka Komadine čekaju. I čitaju novine pune Kalmete.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka