Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 5° 4n
Sutra: 5° 5° 4n
18. studenoga 2018.
TVeater Davora Mandića

kolumna Što radi žvakaća u urni

Što radi žvakaća u urni
Što radi žvakaća u urni
Autor:
Objavljeno: 28. kolovoz 2011. u 12:00 2011-08-28T12:00:00+02:00

Hefnerova vila. Chick fight, praznik za muške oči koje uvijek misle da će cure koje se šamaraju nekako ipak završiti u zagrljaju, ali Hef je nezainteresiran, čita novine. Malo švrlja po kući u svom šlafroku, nabacuje curama loptice na teniskom terenu... Kulminacija je noćni party, prepun polugolih ljepotica i šarenih pića sa suncobranima. E, to je već previše, Hef se ispričava i odlazi u tajne prostorije u kojima ga ne čekaju ljepše cure i šarenija pića, nego par sijedih starčića i pivo. Zakon reklama, za pivo naravno, ne za urosal ili viagru, i sigurno ste je vidjeli.

E sad, ima jedna caka s tom reklamom i vrlo je jednostavna - na našim je televizijama skoro totalni unikat. Zabavna i (auto)ironična, možda čak i inteligentna, utapa se u moru neinventivnih ziheraških reklama kojima su target skupina gospodin i gospođa Moron. Ne može se drugačije opisati tržište na kojem je vrhunac subverzije neki oblik seksizma. Od prianjanja svakoj podlozi do nadmetanja dviju ljepotica za odebljim, dlakavim balkanopitekom i povoljnijim kreditom.

Inače obožavam dobre reklame, mislim da mogu biti pravi mali biseri urbane pop-kulture, ali iz nekog razloga ogromna je razlika između onih koje možemo gledati u Noćima gutača reklama od onih koje nam se serviraju svakodnevno. U kojem bi paralelnom hrvatskom svemiru bila moguća reklama s bakicom koja donese doma urnu u kojoj je pokojni muž, ali onda je neoprezno sruši i razbije, da bi potom posegnula na pod za nečim i to na užas gledatelja stavila u usta, a u finišu ide slogan o najizdržljivijoj žvakaćoj gumi?

Nema Hrvatska takvog svemira ili takvog oglašivača. I baš zato mi posebno idu na živce domaće televizije, koje su se dogovorile i uskladile termine puštanja svojih debilnih reklama, tako da ni prebacivanjem programa ne izbjegnete nove kredite, radlere s okusima borovnica i špeka ili lijekove protiv prehlade, sunčanice i proljeva. »Za psihičke probleme uzrokovane konzumacijom reklame obratite se liječniku ili ljekarniku.« Ali imam bolji recept, samo treba biti uporan i vježbati novi sport: povlačenje daljinskog. Kad krene logo televizije i najava reklame, pa bio daljinski i na drugom kraju sobe, ja sam u maniri Doca Hollidaya već na drugom kanalu, daleko od hrvatskih nacionalno usklađenih televizija. Toliko sam dobar da gotovo uspijevam prevariti i one podmukle, sponzorske spotove, koji ulijeću nenajavljeni. Samo vježba, ljudi, vježba, i nebo je granica u eskivaži marketinškog smeća.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka