Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: °
Sutra: ° °
25. rujna 2018.
TVeater Davora Mandića

kolumna Plaćati pretplatu ili ne?

Snimio Sergej DRECHSLER / NL arhiva
Snimio Sergej DRECHSLER / NL arhiva
Autor:
Objavljeno: 15. svibanj 2016. u 14:16 2016-05-15T14:16:01+02:00

Ako kažemo da je najgledanija emisija proteklog mjeseca na domaćim televizijama bila Big Brother, onda je jasno kakav bi program javne televizije bio da ga diktira gledanost

Opet se medijskim prostorom vuku deplasirane teze koje povezuju pad gledanosti HRT-a s obavezom plaćanja pretplate. Kao, koji kua plaćam televiziju koju nitko ne gleda, pita se gledatelj, i informirani i neinformirani, koji plaćanje povezuje s ugodom.

Idemo redom, pod pretpostavkom da smo nekome već dosadni, ali ne škodi stvari gledati iz raznih uglova, kad su, eto, toliko inspirativne da se svako malo pojavi neki napis o ukidanju obveze plaćanja RTV-pretplate.

Dosta toga u toj obvezi ne štima, jasno, počev od toga da je pogrešno postavljena kao naknada za korištenje prijamnika, umjesto kao porezno izdvajanje kojim ne može manipulirati ni provoditelj ni obveznik.

No to nije tema, tema je gledanost javne televizije, što ne bi trebao biti imperativ njenog smisla postojanja, jer i inzistiranje na gledanosti srozava javni servis, koji se onda trudi parirati najnižoj zabavi za mase.

Nemojmo ovdje brkati pojmove, ovo vodstvo HRT-a je uz Vrdoljakovo najgore koje je ta kuća ikad imala, ali zahtjevi za njegovom promjenom ne mogu se potkrepljivati padom gledanosti.

Da pokažemo kako stvari na javnoj televiziji ipak donekle mogu fukcionirati, uzet ćemo za primjer emisiju »Samo kulturno, molim«. I u vezi s njom može biti puno zamjerki, počev od toga da joj je prečesto u fokusu mainstream kultura, ali činjenica je da ona odražava aktualnu podjelu hrvatskog društva i u dvojnim uredničkim timovima servisira dva dominantna pola.

U aktualnoj društveno-političkoj situaciji to uopće nije malo po pitanju kakvog-takvog dijaloga, jer ne škodi pripadnicima obaju tabora ponekad poviriti i preko plota, kod susjeda, kakvu god ovaj kapicu nosio, pa makar i samo zato da izbrusi svoje stavove o svijetu i životu.

Ta emisija nikada neće ostvariti spektakularnu gledanost, kakva god bila, pa jednako tako nikad ništa slično neće imati komercijalna televizija. Ako kažemo da je najgledanija emisija proteklog mjeseca na domaćim televizijama bila Big Brother, onda je jasno kakav bi program javne televizije bio da ga diktira gledanost.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka