Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 13° 6
Sutra: 13° 13° 6
22. svibnja 2019.
Komentar

Komentar TIHANA TOMIČIĆ Riječki F-16

Snimio Roni BRMALJ
Snimio Roni BRMALJ
Autor:
Objavljeno: 21. veljača 2019. u 13:41 2019-02-21T13:41:39+01:00

Čini se da je stanje s autobusima u Rijeci još malo gore od nacionalne nabavke aviona F16, otprilike jednako toliko stručnosti, umijeća i uspjeha je prisutno u oba slučaja

Od 158 riječkih autobusa, njih 35 dnevno je izvan stroja, a svako vozilo u prosjeku na servisu je bilo 1,78 puta svakog tjedna – to je samo dio podataka iz izvješća koje ukazuje na »rizično i neodrživo« stanje riječkog komunalnog prijevoznika.

A totalni kolaps Autotroleja, čini se, postao je slika i prilika načina na koji se upravlja Rijekom, gradom koji ne teče, nego stoji u mjestu i s velikom neizvjesnošću očekuje hoće li moći zadovoljiti i sva očekivanja, odnosno obaveze preuzete uz EPK.

Uz ove najnovije crne vijesti iz Autotroleja, pomalo ispod radara prolazi i vijest da još nije raspisan ni novi natječaj za obnovu broda »Galeb«, nakon što je prethodni poništen zbog previsokih ponuda za izvođenje radova.

Ni u vezi s »Galebom« stvari ne idu, izgleda, dobro. Ali svi mi dežurni pesimisti i katastrofičari koji smo možda mislili da gore od »Galeba« ne može biti, sada s nevjericom gledamo kako Autotrolej prijeti sigurnosti građana, te u propast vuče cijeli gradski holding Rijeka Plus, osnovan upravo kako bi se troškovi racionalizirali, ali s dosad neviđenim uspjesima – doslovno, ne vide se.

Čini se da je stanje s autobusima u Rijeci još malo gore od nacionalne nabavke aviona F16, otprilike jednako toliko stručnosti, umijeća i uspjeha je prisutno u oba slučaja. Po čemu je HDZ-ova Vlada gora od SDP-ove riječke vladajuće ekipe koja evidentno ne zna upravljati jednim komunalnim poduzećem? Količina ruganja Krstičeviću treba biti apsolutno proporcionalna komentiranju stanja s Autotrolejom u Rijeci, ni manje ni više, a SDP-ovci se već tjednima rugaju ministru Krstičeviću. Riječki »F16« slučaj je možda i gori, jer u slučaju Damira Krstičevića aviona nema, a u slučaju Rijeke autobusa itekako ima, i to opasnih po život putnika.

Sada se, pak, razmišlja da se problem riješi dodatnim najmom autobusa izvan sustava komunalnih društava u Rijeci. I to će porezni obveznici morati dodatno platiti, kao palijativno i kratkoročno, ali još jedno skupo rješenje.

Svjedočili smo mi u Rijeci već sličnim krizama vezanim uz rad komunalnih ili gradskih poduzeća: svojedobno su građani bili na ulici zbog Energa, uređenje tržnice još je jedna nedovršena tema i pitanje koje je zasad i dalje bez odgovora, a uostalom, nemojmo zaboraviti da je i slučaj Marišćine gradski slučaj, više nego županijski, s obzirom na činjenice vezane uz to tko je osnivač tvrtke koja upravlja i tko je istinski korisnik Marišćine, i u kojim omjerima.

Naravno, sad traje faza prebacivanja odgovornosti: bivši direktor Autotroleja Željko Smojver sad je u Rijeka plusu, jedan od direktora koji ga je naslijedio brzopotezno je pobjegao glavom bez obzira kad je vidio kamo je došao, a treći, sadašnji, napisao je ovo izvješće kojim zapravo sa sebe skida odgovornost za slučaj da se kakva tragedija iz svega izrodi. Gradonačelnik pak »ne zna u koga da upire prstom« za ove probleme – možda u sebe? On je imenovao sve te kadrove, najčešće od maksimalnog osobnog povjerenja.

Dugogodišnja nepodnošljiva lakoća ignoriranja problema u Rijeci dolazi na naplatu.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka


Promo
Aplikacija za bržu kupnju i nižu cijenu autobusnih karata
UZ ARRIVA CROATIA MOBILNU APLIKACIJU PUTNICI ŠTEDE VRIJEME I NOVAC

Aplikacija za bržu kupnju i nižu cijenu autobusnih karata