Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 7° 1
Sutra: 7° 7° 1
21. ožujka 2019.
Komentar Sanje Modrić

Štikle i njihov rejting

Snimio Damir ŠKOMRLJ
Snimio Damir ŠKOMRLJ
Autor:
Objavljeno: 24. siječanj 2013. u 13:35 2013-01-24T13:35:36+01:00

HDZ bi, kao opozicijska stranka koja se nada da bi na nekim narednim izborima mogla ponovno osvojiti vlast, prvo trebala osmisliti neku novu, reformiranu politiku, koja će biti kadra uzeti na zub sve najsloženije probleme današnjeg vremena. Bez toga neće ići. A tek onda će doći vrijeme za PR i priče o bojama kravata, izgovoru riječi i utjecaju visokih potpetica na rejting stranke

S okupljanja vodstva HDZ-a u Opatiji saznalo se da je za stranački vrh pripremljen program poduke iz javnih nastupa. Karamarko je angažirao neke članove HDZ-a koji se bave PR-om da njega i njegove ljude instruiraju kako trebaju govoriti i ponašati se da bi ostavili što bolji utisak na građane. 

   Ti savjetnici Karamarku su već sugerirali da ubuduće pokuša gledati ravno u kameru, a ne u pod, jer se tako pokazuje samopouzdanje, i da se malo više isprsi kad govori jer je loše po stavove ako ih iznosiš pogrbljen. A gospođama je rečeno da se na predizbornim skupovima ne produciraju u visokim petama jer to, navodno, nije obuća prikladna za političku arenu. 

   Ne ulazeći u kvalitetu tih savjeta – protiv kojih se već, barem što se tiče zabrane štikli, pobunila Martina Dalić – treba reći da je takav tip komunikacijskog osposobljavanja uobičajen u svim ambicioznijim strankama i stoga je normalno što i HDZ radi na tome da se njegovi najistaknutiji političari nauče što efektnije prezentirati pred biračima. 

  Misli i ideje bolje odzvanjaju i duže se pamte kad se kažu na upečatljiv, a uz to što većem broju slušatelja razumljiv i blizak način. Publika dobro reagira na političare koji odijevanjem, gestama i mimikom pokazuju da su ozbiljni, samouvjereni i pouzdani.

Razmetljivost, grubost i neurotični ispadi u pravilu neće ostaviti povoljan dojam, ali jednako tako neće biti nagrađene ni sramežljivost, neodlučnost i nesigurnost. 

   Originalnost se prilično cijeni, ali u tome treba imati mjeru. Javnost voli da joj se obraćaju uredni i pristojno odjeveni političari, ali ne nacifrani. Basnoslovno skupa odjeća i napadan nakit izazvat će posprdne kritike, ljudi će prigovarati da se tako kite samo oni koji nemaju socijalnog takta i primitivni skorojevići.

Temeljitost je na cijeni, ali dosadni gnjavatori i cjepidlake brzo će se svima popeti navrh glave. Za popularnost treba imati nešto opuštenosti i karizme, ali ni s tim ne valja pretjerivati jer to može izazvati kontraefekt. 

   Prema tome, političari općenito imaju mnogo toga za naučiti, rijetko se rađa takav prirodni talent kod koga se, u prezentacijskom smislu, nema što ispraviti. 

  Međutim, PR treninzi su uvijek samo dodana vrijednost na neku drugu, osnovnu kvalitetu. Odnosno, oni nikad ne mogu imati takvu moć da nadomjeste manjak političke snage i sadržaja, niti će neki uskogrudni bućkuriš tako lako prodati širokom auditoriju.

Prividi koje su možda u stanju stvoriti vješti komunikacijski stratezi - trajat će kratko i brzo će biti raskrinkani. Poduka iz komunikacije može, dakle, biti plus samo za uvjerljivu i odgovornu politiku u kojoj ima jake supstance. I utoliko, PR zna ispasti uspješan samo ako se može nasloniti na potentan projekt. Na praznom će se tijelu raspasti kao balon od sapunice. 

   I zato bi HDZ, kao opozicijska stranka koja se nada da bi na nekim narednim izborima mogla ponovno osvojiti vlast, prvo trebala osmisliti neku novu, reformiranu politiku, koja će biti kadra uzeti na zub sve najsloženije probleme današnjeg vremena. Bez toga neće ići. A tek onda će doći vrijeme za PR i priče o bojama kravata, izgovoru riječi i utjecaju visokih potpetica na rejting stranke.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka