Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 3° 4n
Sutra: 3° 3° 4n
19. siječnja 2019.
PARDON

kolumna SANJA MODRIĆ Brzi vodič za škole, roditelje i ministricu

Foto S. Drechsler
Foto S. Drechsler
Autor:
Objavljeno: 11. prosinac 2018. u 23:08 2018-12-11T23:08:14+01:00

Prateći cijelu ovu kampanju oko opasno rastrojenog nastavnika koji se u razredu fizički pokoškao s dvojicom učenika jer su ga mangupi gađali kredom, prijetnji sindikata da će izaći na ulicu ako on za to dobije otkaz i svesrdne podrške školskih »supatnika« iz cijele Hrvatske, može se zaključiti samo jedno.

Školstvo ima težak problem s kojim se ne zna nositi. I očito da nije riječ samo o tabletima, teškim torbama, slabim udžbenicima i zastarjelom tipu obrazovanja, nego i o široko razlivenom disbalansu unutar svega na čemu se zasniva društveni dogovor da će nastavnici poučavati i zajedno s roditeljima odgajati djecu, a djeca će, za svoje dobro, izvršavati ono što je potrebno da se taj proces dovrši i za to će biti adekvatno ocjenjivana. Na ovom slučaju vidimo da to tako ne ide, a s obzirom na izraze razumijevanja gomile nastavnika za kolegu iz Čakovca, ne ide, čini se, ni drugdje. Jer, nastavnici opsuju svoje đake kao neodgojenu i razularenu rulju koja se nasiljem suprotstavlja autoritetu škole i učitelja i spremna je na svakakve opačine uz zaštitu i podršku svojih neodgovornih roditelja.

Ne bih rekla da je tako. Djeca su najnježnije tkivo svakog društva, treba im vodstvo odraslih, ali ga očito ne dobivaju u dovoljnoj mjeri. Ili u najmanju ruku ne na način koji bi dao dobre rezultate, ni doma, a ni u školi. To je nepobitno. I zato postaju živčana, nesigurna, usamljena pa i agresivna.
Ako se ne uviđa da je to osnovni problem – pa čak ni u razredu, gdje bi igru trebali voditi pedagoški osposobljeni nastavnici – onda nećemo na zelenu granu.
Znamo svi da ima odgojno krajnje zapuštene djece. I uvijek ih je bilo. Ali čak i s takvima, a da ne govorimo o ostalima, topao i srdačan odnos, u kome se pokazuje poštovanje za mladu osobu, uvijek će dati rezultate. I djeca će uglavnom uzvratiti na isti način.To nipošto ne podrazumijeva da će svi imati petice niti da ispadi u učenju i ponašanju neće biti pravedno sankcionirani.

No djecu, prije svega, treba voljeti. Odatle se i u najtežim situacijama nađe najbolji put. Onaj tko djecu ne voli, neka se ne hvata odgovornih nastavničkih zanimanja. A sudeći po ovim komentarima na društvenim mrežema, takvih kod nas ima dosta.

Što se tiče majki i očeva, dakle druge točke trokuta dijete-roditelji-škola, tu je stanje manje-više zadano. Ima ih svakakvih. I spretnih u svojim ulogama. I posve nakrivo nasađenih. Tako će uvijek i biti. Ali s njima se zbog djece mora stalno surađivati. A to znači da će ih svaka zrela zbornica usmjeravati u dobrom pravcu i savjetovati kako će, zajedno sa školom, činiti najbolje za svoje dijete. Odgaja se poukom, poticanjem, nagradom, ali i kaznom. Čvrsta, ali pažljivo odmjerena kazna za neprihvatljivo ponašanje, korisna je za dijete i potrebno je da je informirano prihvate i roditelji. Škola u kojoj je sve dopušteno, kao i bilo koja druga zajednica u kojoj se ne poštuju pravila, postaje mjesto poremećenih vrijednosti i kaosa. Kaos je najmanje potreban upravo djeci.
A Ministarstvo obrazovanja mora osigurati školama tri bitne stvari. Prvo stalnu i kvalitetnu pedagošku edukaciju. Drugo, opstanak samo takvog kadra koji zna svoj posao. I treće, puno bolje plaće nego ih imaju danas.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka