Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: °
Sutra: ° °
21. rujna 2018.
Komentar Branka Mijića

kolumna Samo nebo zna

Arhiva NL
Arhiva NL
Autor:
Objavljeno: 29. ožujak 2018. u 18:16 2018-03-29T18:16:56+02:00

Kako se ne bih uhvatio u predsjedničinu demagošku mrežu, neću sada preračunavati koliko smo škola i bolnica, vrtića i cesta za taj iznos mogli sagraditi, a pogotovo neću prijatelju soliti ranu koliko njegovih plaća odnosno radnih i životnih vijekova vrijedi jedan polovni avion.

Jesam li ja to dobro shvatio, mi ćemo za avione dati više nego za Pelješki most, pita me prijatelj, prosvjetni radnik.

Hrvati su svjetski šampioni u usvajanju novih znanja, izađite na ulicu i nećete sresti nikoga tko barem nešto ne zna o višenamjenskim borbenim zrakoplovima. Jesu li za čuvanje našeg teritorijalnog neba i mora pogodniji švedski Gripeni ili američki F-16, jesmo li, kad smo se već odlučili za »Phantome«, trebali izabrati one grčke, ili portugalske, kao Rumunji, jer izraelski F-16 Barak, što na hebrejskom znači svjetlost, prilagođeni su i modificirani za potrebe njihove vojske koja je u permanentnom ratu.

Sve zna naš educirani čovjek o performansama lovaca, kolika im je brzina, koliki nalet, što od raketa i bombi mogu ponijeti, što od oružja upotrijebiti. Ono što još nisu naučili serviraju im na ubrzanim tečajevima mediji koji bjesomučno intervjuiraju pilote, bivše i sadašnje, vojne analitičare i komentatore koje samo što nisu odjenuli u maskirne uniforme. Sada znamo da su Izraelci najbolji ratni piloti na svijetu, istinski »top gun« šampioni, koji su sigurno dobrano izraubovali avione koje će nam prodati bombardirajući sve i svašta, od Gaze preko Iraka do Sirije.

Sudeći po apokaliptičnim prizorima kojih smo se nagledali svih ovih desetljeća na TV ekranima, nema sumnje, tamo gdje proleti izraelski F-16 Barak, ne raste trava, a cvijeće cvjeta samo na grobovima. Gledajući s tog aspekta, učinkovitosti industrije razaranja i smrti, ne moramo se bojati, kupili smo pravi proizvod. A sad, cijena, je li malo ili puno tih 400 milijuna eura? Koliko ćemo platiti njihovu prilagodbu NATO standardima, hoće li nas održavanje tih danas gotovo tridesetogodišnjaka u sljedećih 30 godina, koliki im je životni vijek, stajati skuplje od novih aviona, hoćemo li morati graditi nove hangare i nanovo asfaltirati stare piste, i nije toliko važno. Za hrvatsko nebo, zna se, ništa nije preskupo.

Da, cijena Pelješkog mosta koji će graditi Kinezi je 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, najskuplji je bio »Strabag« s 2,62 milijarde, što bi bila približna protuvrijednost koju će hrvatski porezni obveznici iz svog džepa platiti za 12 polovnih izraelskih F-16 Barak zrakoplova. Mjereći sve poučkom predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović, koja ne kupuje novi »mercedes« kako bi joj obitelj imala za hranu, i nju i premijera Plenkovića treba pohvaliti jer su uštedjeli još jedan Pelješki most budući da je švedska ponuda bila teška oko 900 milijuna eura.

Kako se ne bih uhvatio u predsjedničinu demagošku mrežu, neću sada preračunavati koliko smo škola i bolnica, vrtića i cesta za taj iznos mogli sagraditi, a pogotovo neću prijatelju soliti ranu koliko njegovih plaća odnosno radnih i životnih vijekova vrijedi jedan polovni avion. I onako utopistički, pacifistički, hipijevski, na užas militarista i suverenista, lakonski zaključiti kako niti jedan višenamjenski borbeni zrakoplov, nov ili star, švedski ili izraelski, ne vrijedi jednog jedinog njegovog školskog sata.

Nažalost, samo nebo to zna.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka


Promo
Originalni zimski kotači na dar uz kupnju novog automobila
Zima s pet zvjezdica uz BMW i MINI vozila

Originalni zimski kotači na dar uz kupnju novog automobila