Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: °
Sutra: ° °
25. rujna 2018.
Kultura&Kolera Davora Mandića

kolumna Ofrljić Travnički, marš odakle si došao

Foto S. DRECHSLER
Foto S. DRECHSLER
Autor:
Objavljeno: 23. studeni 2014. u 12:15 2014-11-23T12:15:46+01:00

Nekoliko spolovila i propitivanje ikona i simbola na sceni 21. stoljeća vrijeđa, dakle, osjećaje te naše »otvorene« Rijeke?

Imao sam skoro svaki razlog biti kritičan prema imenovanju, kao i prvim potezima novog intendanta HNK-a Ivana pl. Zajca Olivera Frljića. Prvo, došao je upravljati kućom koja godinama nije proizvela ništa suvislo dok je trošila 70 posto gradskog novca za kulturu. Moglo se pretpostaviti da će nabrijani Frljić htjeti još i još, pa osim mastodontskog hladnog pogona obnavljati ansamble, dovoditi skupe redatelje i na svaki način dodatno opstruirati siromašnu kulturu u Rijeci.

   Onda je još k tome počeo vješati direktne političke poruke po pročelju žute kuće, što je izgledalo kao jeftino kupovanje vremena u periodu analize poslovanja kazališta i sastavljanja suvislog repertoara. Za koji se činilo da će ga napuniti samim sobom.

   Sve je to moglo diskreditirati Frljića, no onda se javila »tolerantna« Rijeka i odjednom mi je postao puno simpatičniji. Kad su krenule grupe na društvenim mrežama u kojima se počeo spominjati Travnik i »vrati se odakle si došao« i »napušeni lik« i »uništio nam je sve vrijednosti jednog grada«, počeo sam kroz drugi rakurs gledati i na zastavu duginih boja i na Bojana Glavaševića i na »Apolitičko kazalište«. To je rukavica u lice licemjernom malograđanskom šovinizmu, loše prikrivenom proklamiranom, lažnom multikulturalnošću, koje ni ne zaslužuje sofisticiranije kazalište.

   No na Frljića su se napenalili i oni koje se nikako ne može svrstati u tu bulumentu, dapače, koji su na totalno suprotnim svjetonazorskim pozicijama, kudikamo prosvjećeniji i obrazovaniji, a koji su se uhvatili Frljićeve privatizacije javnog prostora bez pokrića. No čini se da su i oni »zaboravili« da je Frljić preuzeo kuću s financijskim dubiozama u gradu u kojem se izdvajanja za kulturu neće povećavati. I iako se argumenti za Frljićeve »neopravdane sate« u drugim kazalištima mogu razumjeti, kao i optužbe za nedovoljno posvećivanje predstavama koje režira, njihovo zahtijevanje da novi intendant konačno progovori programom, u ovom trenutku, na početku sezone i mandata, previše upućuje na izraz povrijeđenih taština.

   Da, »Hrvatsko glumište«. I opet, taman kad bih pomislio da je riječ o ideološki dopadljivom, ali prvoloptaškom i jeftinom obračunavanju s avetima bliske prošlosti, i to takvom koje koristi isti jezik samo drugog predznaka kao i oni protiv kojih je upućeno, čujem glasove oko mene u gledalištu. Torokanje se nije zaustavilo gotovo cijelu izvedbu, a sastojalo se uglavnom od: »Skandalozno, degutantno, jadno...«. Nekoliko spolovila i propitivanje ikona i simbola na sceni 21. stoljeća vrijeđa, dakle, osjećaje te naše »otvorene« Rijeke?
 

  Zato mi nema druge nego reći: »I ja sam Oliver Frljić«. Pa makar si na kraju sezone pljunuo u facu.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

Iz kategorije: Kultura&Kolera

Pogledaj sve

HNK Rijeka