Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 20° 1
Sutra: 22° 28° 1
19. rujna 2018.
Blogovanje ludom radovanje Siniše Pavića

blog Bez loga si nitko! (Tko ne šopingira, ne profitira)

Foto: D. LOVROVIĆ
Foto: D. LOVROVIĆ
Autor:
Objavljeno: 11. travanj 2011. u 10:26 2011-04-11T10:26:00+02:00

Tko su ti nesretnici kojima se ne luči hormon sreće kad kupuju, oni kojima je važniji prolaz sa Cvjetnog do Gundulićeve koji je čudom nestao iz nacrta nego li trendi dućan!? Tko god da su, nisu ništa krivi. Kriva je evolucija koja je tu malo zaštekala, pa im se onaj sudbonosni korak „put naprijed“ nije dogodio

Sveca mu, bila je to filmska scena dužna svakog štovanja, posve nadrealna, kostimografski i scenografski tako šarena i zahtjevna, da je ni Lustig ne bi složio lako.

Bok uz bok, rame uz rame, ali ne i ruku pod ruku! S jedne strane, djevojčice i dječaci koje ni punoljetni nisu, ali im je brižna mati (ako već isfenirana nije uz svoje čedo) dala dvjesto do četiristo kuna da ih spiskaju u svom omiljenom dućanu, a s druge strane i malo zrelija neka mladost koja sve podnijeti može, ali ne i kad ih se laže u facu i kad se u ime krupnog kapitala skidaju gaće pa tom istom kapitalu daje ono što je naše.

Začudo, dvije se po svemu različite grupacije nisu gledale mrko.

Djevojčice koje bi u dućan, samo su nervozno vrtjele komadić kose i coktale nestrpljive kad će kucnuti taj čas da zarone među vješalice s jeftinim, ali markiranim krpicama. Mladosti i zrelosti koje bi sve prije nego u mrski dućan je, međutim, od razigranog ružičastog outfita napetije bilo buljiti u tamno modri styling specijalne, interventne policije. Čudo, sveca mi!

Netko reče, sudarile su se na Cvjetnome trgu dvije Hrvatske. Što dvije, tri - četiri, ako pribrojimo, recimo, i umirovljenike koji su zbog besplatne buhtle i kave bili spremni ući i u stranku Tomislav H., samo da takve ima. Njima je ionako dovoljno da kunoljubni tisak objavi kako je junak onaj tko preboli tešku bolest, da taj junak, iz perspektive apoteke na kantunaliću, učas postane nadnaravan spasitelj.

Samo, nitko se tu zapravo sudario nije. Gledali se mrko možda i jesu, ali su uredno stajali jedni uz druge, ne dotičući se onako kako se i inače ne dotiču kad po cesti hodaju. I zašto bi, kad je ionako za sve kriva evolucija, ona ista koja se pobrinula odavna za to da se različite vrste samo u iznimnim slučajevima diraju i miješaju!

Ljudsko je ponašanje taman takvo, kažu znanstvenici, da će "torba Birkin, vrijedna pedesetak tisuća kuna, u vašim rukama izazvati zavist među prijateljima, a zbog istog skupocjenog komada mogli biste dobiti veću plaću ili bolje preporuke za posao"

E da, evolucija, barem se tako da zaključiti sukladno saznanjima do kojih su došli socijalni psiholozi s nizozemskog Sveučilišta Tilburg. To je društvo, naime, provelo seriju eksperimenata kako bi dokazalo koliko dizajnerske marke utječu na našu percepciju ljudi.

E, pa ljudsko je ponašanje taman takvo da će "torba Birkin, vrijedna pedesetak tisuća kuna, u vašim rukama izazvati zavist među prijateljima, a zbog istog skupocjenog komada mogli biste dobiti veću plaću ili bolje preporuke za posao". Ha! I ne samo to, nego će vas u robi s markicom, što skupljoj to boljoj, procijeniti kao bogatije i višeg društvenog statusa. Bez loga ste nitko! A s logom ćete bolje proći čak i ako u, recimo, Lacoste majici žicate humanitarnu pomoć. Brendirana odjeća donijeti će vam i bolji posao, veću plaću, poštovanje, sve.

Tu, međutim, evolucijskom napretku nije kraj. Britanski znanstvenici su došli do zaključka i kako uživanje u kupnji produljuje život. Oni koji idu u trgovinu gotovo svaki dan, rjeđe umiru.

Rizik od smrti u njih je manji, a sve zato jer je šoping garancija dobrog raspoloženja i zdravlja te daje osjećaj sigurnosti. Pače, dok kupujete sumanuto, ne sumnjate kako činite dobro, za sebe, ali i za ekonomiju svoga naroda, čijem razvitku pripomažete. Kupovina, da se ne lažemo, a i kažu znanstvenici, potiče lučenje hormona sreće! I tko više šopingira, na koncu profitira! Živi duže i živi sretnije.

Pa kad vas drugi put žena cimne da joj se pridružite u kupovini, ne dvojite, jer nije to samo njena zadovoljstva radi, već i zbog vašeg zdravlja. Ta ili vas voli, ili se boji izgubiti zarana svog financijera.

"Ovo je nešto najbolje što se Zagrebu i njegovim stanovnicima dogodilo u zadnje vrijeme. Ljudi su nezadovoljni, cijelo vrijeme mediji donose vijesti o prosvjedima, dobro je da konačno ima i neka dobra vijest", rekao je Marko Grubnić na VIP proslavi otvorenja H&M dućančića. On je, eto, sretan.

Kad vas drugi put žena cimne da joj se pridružite u kupovini, ne dvojite, jer nije to samo njena zadovoljstva radi, već i zbog vašeg zdravlja

"Bojim se da će zbog H&M-a svi hodati u istom", kazala je istom prigodom Anita ex Đuzel. Ona je, eto, nesretna, ali samo zato što umire od straha da će sada, kad je dućan i tu u Zagrebu, umjesto deset ženskica s istom haljinom od 69 kuna i 99 lipa, njih dvjesto šetati u istom. Kakve je sreće, morat će opet preko grane u kupovinu.

I hrvatski građani su mahom optimisti, barem prema zadnjem istraživanju kvalitete života nacionalnog indeksa sreće.

Tko su onda ti nesretnici, oni kojima se ne luči hormon sreće kad kupuju, oni kojima je važniji prolaz sa Cvjetnog do Gundulićeve koji je čudom nestao iz nacrta nego li trendi dućan!? Tko god da su, nisu ništa krivi. Kriva je evolucija koja je tu malo zaštekala, pa im se onaj sudbonosni korak „put naprijed“ nije dogodio. Oni tek rajsko voće moraju zagristi, ne bi li postali svjesni robne marke. A kad se i to desi, povijest uči, ode sve dovraga.

Bilo kako bilo, jedina je istina kako evolucija jede svoju djecu, bilo da ih je zaobišla, bilo da je svojim najboljim đacima tutnula u ruku par stotina kuna da se razvesele.

Kakve smo sreće, i Sveti Petar će nas po robi procjenjivati.

Od majmuna preko čovjeka, evo nas pred ulazom u H&M. I što sada?

Ništa nego pročeprkati dobro po ormaru pa odjenuti nešto dizajnerski, jer kakve smo sreće, i Sveti Petar će nas po robi procjenjivati. Možda baš H&M majičica bude ulaznica za rajski shoping. Ili to, ili i opet sučelice zaštitarskoj vojsci velmožinoj, sve u nadi da bi se kolo evolucijsko možda moglo zavrtjeti na kontra stranu.

Inače, kad smo već kod eksperimenta, evolucije, kupovine i društva, vrijedi primijetiti kako je izvjesni Horvat, inače stanar Big Brother kuće, radostan dočekao ovaj tjedan jer mu je Big Brother dao imunitet i veliki budžet da uživa i kupovini svega ekskluzivnog!

Evolucije mi, bolje definicije aktualnog nam stanja, odavna nije dao baš nitko!

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka