Htjeli slogan...

Tviteraši HŽ-u: Jer sporije ne može

Siniša Pavić

Na ideju HŽ Putničkog prijevoza da im studenti za jeftinu novčanu naknadu smisle novi slogan, internetska zajednica reagirala je stotinama podrugljivih »marketinških ideja«



ZAGREB Put u pakao popločan je dobrim namjerama! Da je tome itekako tako, osjetili su na svojoj koži djelatnici Hrvatske željeznice, marketinški magovi što stoluju u HŽ Putnički prijevoz kojima se »briljantna« ideja da s malo novca dođu do novog a narodskog slogan, spektakularno razbila o glavu. Ili, preciznije, zatvitalo im je pred očima nakon što je pogolema internetska zajednica sloganima lansiranim putem twittera izvrgla ruglu kako ideju da se za siću dobije slogan HŽ-a, tako i posrnulu Hrvatsku željeznicu.


– Tko rano rani, svejedno uz nas uvijek kasni.– Što je HŽ bez kašnjenja?– Just don’t do IT.– Krenite vlakom, dođite autobusom 2u1.– U cijenu karata nisu uračunate proslave 4 rođendana koja ćete dočekati tijekom vožnje.– Idete na odmor? Provedite pola u našem vlaku.– Kad kasnite na vlak, mi stižemo na vrijeme.– Željeznica kakva je nekad bila– HŽ – s nama i najkraći put traje dulje– Putujte s nama. Cijeli život– S nama bi Ana Karenjina bila još živa– Travel long and prosper – Nije sve u brzini– To slow to be true– Zakasnite preko veze! Mi znamo kako! 



Elem, HŽ – onaj u kojem se dijelovi tvrtke raspadaju, linije ukidaju na radost ministra, a kašnjenja su sastavni dio folklora – pozvali su 15. travnja isključivo studente da osmisle slogan HŽ-a. Profesionalci su skupi, a nagrade za najbolje su hipijevski privlačne samo da je prošlo stoljeće i, recimo, 1969. godinu. Tvrtka, naime, nudi tri nagrade; za 1. mjesto – InterRail karta za cijelu Europu za dvije osobe vrijednu 3.412,24 kuna, za 2. mjesto – dva besplatna putovanja na bilo kojoj relaciji u Hrvatskoj, pri čemu je ona najduža relacija Split – Tovarnik vrijedna 708,00 kuna i za 3. mjesto – poklon paket HŽ Putničkog prijevoza što ga čine kemijska olovka od 4,09 kuna, kolegij blok vrijedan 17,05 kuna, kurir od 31,25 kuna i vlak usb 36,25 kuna što sve zajdno čini treću nagradu ‘teškom’ 89,09 kn!Reakcija tviteraša bila je munjevita i nesmiljena te, što je po HŽ najgore, još traje i mogla bi trajati i dulje od 15. lipnja i službenog okončanja natječaja. Slogana u kojima se stislo svo aktualno stanje državne tvrtke s kojom država ne zna što bi, u čas se namnožilo mali milijun. Neki do slogana, a ima i internacionalnih, su:




– U svakom gradu, al’ u krivo vrijeme


– Uzmi vlak – ne budi brz


– Biti točan je out


– Da, ovo je nekad bio vagon


– HŽ – stiže spori vlak


– HŽ – jer stizanje na vrijeme je za Japance


– To slow to be true


– Zakasnite preko veze! Mi znamo kako! 


– Našu putnici uvijek kasne duže


Tu je i ona parafrazirana iz Forest Gumpa da je HŽ kao bombonjera taman da nikad ne znaš gdje će te odvesti. Nagraditi 15. lipnja uz kakva lucidna studenta i nekog od sloganotvoraca s twittera bila bi velika gesta odjela HŽ Putnički prijevoz! Inače, one Matoševe što veli kako željeznicu guta već daljina, nitko se, tko zna zašto, nije sjetio.