Dijetalna gazirana pića povećavaju rizik za infarkt?
Ljubitelji dijetalnih gaziranih napitaka imaju veću tjelesnu težinu i faktore povećanog rizika za srčani udar poput povišenog krvnog tlaka, šećerne bolesti ili povišenih vrijednosti kolesterola.
MIAMI Iako dijetalna gazirana pića mogu pridonijeti borbi protiv viška kilograma, osobe koje ih piju svaki dan mogle bi biti izložene većem riziku od srčanog ili moždanog udara, pokazalo je novo američko istraživanje.
U okviru istraživanja utvrđeno je da starije osobe koje svaki dan piju dijetalna gazirana pića imaju 44 posto veće izglede za infarkt, no istraživanje ipak nije pokazalo da su ta pića jedina odgovorna za povećanje rizika. Mogli bi postojati i drugi čimbenici koji objašnjavaju povećani rizik kod tih ljubitelja gaziranih pića, kaže voditeljica istraživanja Hannah Gardener sa medicinskog fakulteta sveučilišta u Miamiju. »Ono što smo vidjeli jest da postoji neka veza. Takve osobe imaju sklonost nezdravijem načinu života«, dodala je.
Njezin tim utvrdio je da ljubitelji dijetalnih gaziranih napitaka imaju veću tjelesnu težinu i faktore povećanog rizika za srčani udar poput povišenog krvnog tlaka, šećerne bolesti ili povišenih vrijednosti kolesterola.
Istraživanjem je obuhvaćeno više od 2500 stanovnika New Yorka starijih od 69 godina koji su praćeni deset godina. U tom razdoblju njih 591 pretrpio je infarkt, moždani udar ili su umrli od drugih karidovaskularnih poremećaja. Među njima je i 31 posto od 163 osobe koje su pile dijetalna gazirana pića svaki dan. Dok je kod ljubitelja gaziranih pića rizik od infarkta i moždanog udara bio 44 posto, kod ostalih ispitanika koji nisu redovito pili gazirana pića rizik je bio 22 posto.
Ukoliko takva gazirana pića sama po sebi povećavaju rizike Gardener ističe da nije jasno na koji način. Neki znanstvenici koji su proučavali učinak umjetnih sladila na štakorima misle da ona povećavaju unos hrane i težinu, no taj učinak nije potvrđen i kod ljudi. Stoga Gardener upozorava da su potrebna daljnja istraživanja kako bi se potvrdila veza dijetalnih gaziranih pića i bolesti krvožilnog sustava.
Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu »Journal od General Internal Medicine«
Komentari
1Iz kategorije: Zanimljivosti
Pogledaj sve-
Legendarni dragi kamen
"Kraljevski" dijamant "Beau Sancy" prodan za 10 milijuna dolara
-
Istraživanje američkih znanstvenika
Gotovo svaki treći Amerikanac mjesečari
-
Prozna djela moćnija nego se mislilo
Istraživanje: "Uranjanje" u likove iz romana može vas promijeniti kao osobe
-
Opasna "plastika"
Koristite kreditne kartice? Ovo je 7 smrtnih grijeha koje ne smijete počiniti!
-
Za sigurnost u prometu
500 kuna kazne za pisanje SMS poruka u hodu
-
Varljivo vrijeme
Stiže kratkotrajno zahlađenje: pripremite toplu odjeću, ali ne spremajte kupaće kostime
-
- u tiskanom Opasna zamjena biljaka: Otrovni mrazovac u Rijeci odnio jedan život
- Riječki građevinar prijavljen zbog makinacija sa stanom kojeg je radio
- Veliki uspjeh riječkih stručnjaka: Šestogodišnjoj djevojčici vraćaju sluh i ušku
- "U opatijskim hotelima iskorištavaju nas kao u logoru za tri kune po satu"
- Državne agencije na intelektualne usluge troše i do 50 posto ukupnog troška zaposlenih
- kolumna Neumski most
- u tiskanom Opasna zamjena biljaka: Otrovni mrazovac u Rijeci odnio jedan život
- Riječki građevinar prijavljen zbog makinacija sa stanom kojeg je radio
- "U opatijskim hotelima iskorištavaju nas kao u logoru za tri kune po satu"
- Veliki uspjeh riječkih stručnjaka: Šestogodišnjoj djevojčici vraćaju sluh i ušku
- Državne agencije na intelektualne usluge troše i do 50 posto ukupnog troška zaposlenih
- kolumna Neumski most
- Milanović: Čuvat ćemo socijalni model, ali ako ovako nastavimo nećemo imati za plaće
- kolumna Neumski most
- u tiskanom Opasna zamjena biljaka: Otrovni mrazovac u Rijeci odnio jedan život
- Čačić se slaže s HUP-om: Da, u Hrvatskoj doista vlada antipoduzetnička klima
- Riječki gradski budžet podbacio za 166 milijuna kuna
- Opačić: Mladi se teško odlučuju za obitelj, u Hrvatskoj je lani rođeno 2.000 djece manje nego 2010.
- u tiskanom Zlatko Komadina: Da, Žuta Lokva je prelila čašu
- Štern dovodi Eurofighter u "3. maj": u Rijeci će se graditi i zrakoplovi?
- Liječnik Ognjen Šimić umro na izdržavanju kazne u Sarajevu
- Milanović: Pred nama je težak posao, ali bježanja i izgovora nema; Na Bleiburgu komemoracija NDH
- Plastične vrećice – zastave posrnule civilizacije
- Crne vrane opet nad Hrvatskom: sprema li se Riva 2?
- Veliki uspjeh riječkih stručnjaka: Šestogodišnjoj djevojčici vraćaju sluh i ušku
- Je li nedjelja dan za savjest?
- U MiD-u nemaju za plaće, radnici će tražiti smjenu uprave
- Na Wall Streetu gubitci treći dan zaredom zbog grčke političke drame
- MOL s Kataranima u gradnju LNG-a na Krku?
- Divlja gradnja u biseru Jadrana: Na Kornatima čak 350 bespravnih građevina
- Velečasni diuretik
- kolumna Zapeče li ih savjest?
- Intervju Staša Zurovac: Mani Gotovac je umjetnica, Nada Matošević loš birokrat
- blog Domoljublje porezne prijave
- Počinje izgradnja autoceste od Križišća do Žute Lokve: tunel Vratnik spojit će Primorje i Liku
- blog Istina iz Karlovca: Karamarko u ratu za SDP
- Pročitaj sve vijesti
-
Informator
Pokaži sve -
- Kazalište Sjajno mjesto za nesreću
- Kino Slovenka
- Kino Revija novog talijanskog filma
- Sva događanja u četvrtak
- Kazalište Sjajno mjesto za nesreću
- Kino Slovenka
- Kino Revija novog talijanskog filma
- Sva događanja u petak






Tipičan primjer lošeg istraživanja.Prate one starije od 69 godina koji bi imali veću šansu za infarkt da piju samo vodu.Šta nisu testirali one mlađe od 25?Uzrok bolesti krvožilnog sustava su godine starosti a ne dijetalna pića!